چرخ فالکرک، اسکاتلند

پنج آسانسور حیرت‌انگیزی که قبل از مرگ باید سوار شوید!

معمولاً، سفر با آسانسور به این صورت است که دکمه‌ای را فشار می‌دهید و سپس تا زمانی که زنگ مربوط به طبقه‌ی مقصد شما به صدا درآید، منتظر می‌مانید. اما آسانسورهایی وجود دارند که با طراحی فوق‌العاده زیبا و توانایی‌های خارق‌العاده، تجربه سفر را برای افراد جذاب‌تر و شگفت‌آورتر کرده‌اند! در ادامه به معرفی برخی از زیباترین آسانسورهای جهان می‌پردازیم که با ظاهر و عملکرد شگفت‌آورشان، ما را مبهوت خود کرده‌اند.

1. چرخ فالکرک، اسکاتلند

چرخ فالکرک، اسکاتلند

این جاذبه حیرت‌انگیز در سال 2002 افتتاح شد و به عنوان پاسخ به یک پرسش بنیادین بود. این که چگونه دو کانال که ارتباط آنها به علل مختلف و مشکل‌ساز برقرار نشده بود و تقریباً 70 سال قبل جدا شده بودند، را به هم وصل کند. یک آسانسور قایقی چرخان که کانال فورث و کلاید را به کانال یونیون متصل می‌کند و نظیرش تا کنون در جهان ساخته نشده است.

1FalkirkWheelScotland3.1
1FalkirkWheelScotland4
چرخ فالکرک، اسکاتلند

تفاوت ارتفاع دو کانال در این چرخ حدود 24 متر (79 فوت) است، که معادل ارتفاع یک ساختمان هشت طبقه است. به طور خلاصه، شما داخل یک قایق درون یک آسانسور سوار می‌شوید! بدیهی است که این آسانسور به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است.

2. آکوادوم، آلمان

2 1

این آکواریوم به ارتفاع ۸۲ فوت که در لابی هتل ردیسون بلو برلین واقع  شده بود، بازدیدکنندگان را به سفری در میان یک منظره کامل از حیات دریایی می‌برد. سال گذشته در پی اتفاق ناگواری، آکواریوم غول‌پیکر برلین که محل زندگی حدود هزار و ۵۰۰ ماهی عجیب و غریب و جانور دریایی بود، ترکید و ۱ میلیون لیتر آب در خیابان ریخته شد.

آکوادوم، آلمان
آکوادوم، آلمان

آسانسور تمام شیشه‌ای این آکواریوم به مسافران اجازه می‌داد تا در حالی که به آرامی به بالای حیاط هتل ردیسون بلو حرکت می‌کنند، ۵۰ گونه ماهی زنده در مخزن را مشاهده کنند. آکوادوم که بیش از یک میلیون لیتر آب را در خود جای داده بود، بزرگترین مخزن آکواریوم استوانه‌ای در جهان محسوب می‌شد.

3. آسانسور اسکای‌ویو، سوئد

آسانسور اسکای‌ویو، سوئد

اگر قصد دارید که بزرگترین ساختمان کروی در جهان را مثل گلوب اریکسون داشته باشید، نیاز به یک آسانسور منحنی و متناسب با آن دارید. آسانسور اسکای‌ویو، به عنوان یکی از تنها آسانسورهای کروی در جهان، یک کره شیشه‌ای و فولادی است که در بیست دقیقه به بالاترین نقطه کره صعود می‌کند و سپس به پایین می‌آید.

آسانسور اسکای‌ویو، سوئد
آسانسور اسکای‌ویو، سوئد

این آسانسور به بازدیدکنندگان یک منظره پویا از خطوط افق شهر را ارائه می‌دهد.

4. آسانسور بایلونگ، چین

4

شاید یکی از شگفت‌آورترین آسانسورهای جهان، آسانسور بایلونگ چین باشد که به “آسانسور صد اژدها” مشهور است، بلندترین آسانسور فضای بیرونی با ارتفاع بیش از ۳۲۶ متر در جهان است . این آسانسور مستقیماً در یک صخره‌ ساخته شده و مسافران را با واگن شیشه‌ای به بالا منتقل می‌کند که صعودی ترسناکی را تجربه می‌کنید.

آسانسور بایلونگ، چین
آسانسور بایلونگ، چین

زمان سفر با آسانسور از پایه به بالا دو دقیقه طول می‌کشد و در هر سفر حدود ۵۰ نفر را می‌توان با آن برد و تقریباً ۱۸,۰۰۰ نفر در روز با آن سفر می‌کنند.

5. آسانسور شهر خودرو، آلمان

5

در ولفسوبورگ آلمان آسانسورهایی به منظور نگهداری اتومبیل‌های ولکس‌واگن طراحی و در دو برج شیشه‌ای با ارتفاع 60 متر واقع شده‌اند. آسانسور انتخابی مناسب را انجام می‌دهد و اتومبیل مورد نظر را به وسط برج منتقل می‌کند و سپس آن را به طبقه زمینی می‌آورد. مشتریان از تماشای این فرآیند لذت می‌برند و این نمایش، آینده پارکینگ خودروها را نشان می‌دهد که می‌تواند فضای بیشتری را صرفه‌جویی کند.

55 1
555
5555

با سرعت شگفت‌انگیز دو متر در ثانیه، این سیستم پارکینگ بلندمرتبه و کاملاً اتوماتیک به عنوان “سریع‌ترین سیستم پارکینگ خودکار جهان” شناخته می‌شود.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.