اینترنت اشیا در صنعت آسانسور

انقلاب در عملکرد آسانسورهای هوشمند با یک اتفاق ویژه

صنعت آسانسور همزمان با رشد بالا در توسعه زیرساخت‌ها در سراسر دنیا درحال فعالیت است. بر اساس گزارشی از Maximize Market Research، بازار آسانسور هند تقریباً به مبلغ 10 هزار کرور روپیه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2029 با نرخ رشد سالانه 35-40٪ افزایش یابد. تولیدکنندگان آسانسور نیز از تکنولوژی‌های پیشرفته در محصولات و راهکارهای خود استفاده کرده‌اند تا تأمین کنندگان جابجایی عمودی ایمن و قابل اعتمادی ارائه دهند.

از جمله این تکنولوژی‌ها، اینترنت اشیاء (IoT) به عنوان مهم‌ترین آنها ظاهر شده است که عملکرد تکنولوژیک در حرکت عمودی را تغییر می‌دهد. تولیدکنندگان آسانسور، سنسورها و سیستم‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود جای می‌دهند که اجازه می‌دهد آسانسورها ارتباط برقرار کنند. نتیجه این کار، ارائه تجربه‌ای استثنایی برای کاربران آسانسورهاست؛ تجربه‌ای ایمن، کارآمد، به صرفه‌ و قابل اعتماد‌.

بهبود عملکرد

سنسورهای جاساز شده در آسانسورها در حین عملکرد خود مقدار زیادی از داده را تولید می‌کنند. این داده‌ها می‌توانند به طور کارآمد تجزیه و تحلیل شوند تا تجربیات ارزشمندی از عملکرد آسانسور مانند اجرای عملیات، الگوهای استفاده، ترافیک، خطاها و نیازهای نگهداری را به ارمغان بیاورند. سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) و مدیران تجهیزات می‌توانند از این داده‌ها بهره ببرند تا طراحی و عملکرد آسانسور را بهبود بخشیده و از رشد کارآیی و کاهش خرابی‌های غیرمنتظره و وقوع مرگ‌ومیر پیشگیری کنند.

افزایش بهره‌وری انرژی

با افزایش ساخت ساختمان‌های بلند، تقاضا برای آسانسورهای با توان بالا که در کمترین زمان به طبقات بالایی برسند، نیز افزایش یافته است. طبق تخمین‌های صنعتی، مصرف برق یک آسانسور 3 تا 7٪ از مصرف انرژی یک ساختمان را تشکیل می‌دهد. در این زمینه، آسانسورهای هوش مصنوعی قابل اتصال به اینترنت (IoT) می‌توانند با توجه به داده‌هایی نظیر ترافیک به بهره‌وری انرژی کمک کنند. با بهره‌گیری از داده‌هایی که توسط حسگرها ارائه می‌شوند، تولیدکنندگان می‌توانند نگهداری را بهبود بخشیده و مشکلات ناگهانی را کاهش دهند.

افزایش تجربه کاربر

آسانسورهای هوشمند، اطلاعات حیاتی نظیر موقعیت، جهت، وضعیت درب و موارد دیگر را میان مرکز اینترنت اشیاء به اشتراک می‌گذارند که امکان نظارت از راه دور بر روی آسانسورها را فراهم می‌کند. این سیستم نیاز به مداخله انسانی ندارد زیرا از دستورات صوتی استفاده می‌کند که از راه دور قابل کنترل هستند. علاوه بر این، از اقداماتی چون راه‌اندازی و توقف از دور پشتیبانی می‌کند، که نیاز به سوئیچ‌های فیزیکی و مداخله انسانی غیرضروری را از بین می‌برد. زیرا وقتی آسانسورها بدون مشکلات فنی، ایرادات یا تاخیر کار می‌کنند، تجربه مسافران را بهبود می‌بخشد.

تمام این موارد در نظر گرفته شود

ادغام اینترنت اشیاء (IoT) در آسانسورها بیش از یک جریان مدرن است. این گواه نوآوری، ایمنی و قابلیت اطمینان در صنعت آسانسور است. ارائه آسانسورهای متصل امکان بهبود عملکرد، ایمنی بهتر، افزایش بهره‌وری انرژی و ارتقاء تجربه مسافران را فراهم کرده است. در زمانی که ما در آستانه نوآوری‌های فناوری قرار داریم، آسانسورهای هوش مصنوعی در انقلاب توانایی حرکت عمودی، نقش اساسی ایفا می‌کنند. بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط پژوهشگران این حوزه، پیش‌بینی می‌شود که بازار آسانسورهای هوشمند تا سال 2030 به 39.91 میلیارد دلار برسد و با یک نرخ متوسط سالانه 13.54٪ رشد خواهد کرد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.