تعمیر برد آسانسور | آمانج

تعمیر برد آسانسور چگونه انجام می‌شود + تخمین هزینه آن

آسانسورها به‌عنوان یکی از ابتکارات بزرگ در صنعت حمل‌ونقل عمومی، در ساختمان‌ها و اماکن عمومی استفاده گسترده‌ای دارند. برد اصلی آسانسور، به‌عنوان قلب این سیستم‌ها، نقش حیاتی را در عملکرد صحیح آنها ایفا می‌کند. این قطعه هم مانند دیگر قطعات آسانسور پس از مدتی نیاز به تعمیر دارد، اما تعمیر برد آسانسور نکاتی دارد که باید در موردش بدانید.

تعمیر برد اصلی آسانسور، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سرویس آسانسور، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هدف اصلی تعمیر برد اصلی آسانسور، بازیابی عملکرد بالقوه و اطمینان‌بخشی از عملکرد ایمن آن خواهد بود.

در این مقاله، به بررسی مفصل برد اصلی آسانسور و عملکرد آن، همچنین روش‌ها و عوامل مرتبط با تعمیر آن می‌پردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

برد آسانسور چیست و چه نقشی در عملکرد آسانسور خواهد داشت؟

برد آسانسور (Elevator Board)  به‌عنوان قلب هوشمند آسانسور شناخته می‌شود. این قطعه الکترونیکی در بخش موتورخانه آسانسور نصب می‌شود و نقش اصلی آن در کنترل و مدیریت انتقال امن و دقیق مسافران در ساختمان‌ها خواهد بود.

برد آسانسور شامل مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی است که با استفاده از فناوری پیشرفته، عملکرد آسانسور را بهبود می‌بخشند. این قطعه به‌عنوان مرکز پردازش اطلاعات، سیگنال‌ها را دریافت و پردازش کرده و دستورات موردنیاز برای حرکت، سرعت، توقف، انتخاب طبقه و ارتباط با سایر قطعات آسانسور را به طور دقیق و هماهنگ ارسال می‌کند.

نقش اساسی برد آسانسور عبارت است از:

  • کنترل دقیق حرکت آسانسور بین طبقات، از جمله تنظیم سرعت و تسریع و کندشدن صحیح در طول مسیر.
  • مدیریت انتخاب طبقه موردنظر توسط مسافران با استفاده از دکمه‌ها و صفحه‌نمایش مربوطه.
  • ارسال دستورات به قطعات دیگر آسانسور مانند موتورها، ترمینال‌ها، سنسورها و درب‌ها برای هماهنگی و ایمنی عملکرد.

مشکلات رایج برای برد آسانسور

برد آسانسور، مانند هر سیستم الکترونیکی دیگری، ممکن است با مشکلات و خرابی‌هایی مواجه شود که می‌تواند باعث محدودیت یا توقف عملکرد آسانسور شود. در چنین شرایطی است که شما نیاز به تعمیر برد آسانسور خواهید داشت، اما فراموش نکنید که این بردها، قطعات الکترونیک پیشرفته‌ای هستند و تعمیرشان نیازمند تخصص بالا خواهد بود.در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چه مشکلاتی عمدتاً برای برد الکترونیکی ایجاد می‌شوند و که باعث نیاز شما به تعمیر فوری آسانسور خواهند شد:

1. خرابی قطعات الکترونیکی

قطعات الکترونیکی موجود در برد آسانسور ممکن است به دلیل عیب‌های سخت‌افزاری، سوختگی، خرابی قطعات یا خطاهای تولیدی، مشکل داشته باشند. این مشکلات می‌توانند باعث عملکرد نامنظم آسانسور شما شوند.

2. خطاهای نرم‌افزاری

برد آسانسور مرجعی است که می‌تواند خرابی‌ها و ایرادات دیگر بخش‌های آسانسور را هم به شما نشان دهد. برخی مواقع پیش می‌آید که روی LCD برد شاهد ارروهایی نامفهوم باشید. این ارروها در واقع مختص به یک بخش خاص از آسانسور بوده و این موضوع پروسه تعمیر آسانسور را بسیار سرعت می‌بخشد. همچنین این موضوع در بررسی چک لیست سرویس آسانسور هم اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم برای درک بهتر این موضوع حتماً مطلب چک لیست سرویس آسانسور را مطالعه کنید.

3. مشکلات تغذیه برق

یکی از مشکلات رایج در میان برد همه انواع آسانسور این است که دچار مشکلاتی با ولتاژ برق می‌شوند. این قطعات نیاز به ولتاژ‌های مشخصی برای کارکردن دارند و این موضوع اگر دچار نقص شود، ضررهای زیادی به همراه خواهد داشت. باید بدانید که تغییر ناگهانی ولتاژ برق در برخی مواقع می‌تواند حتی باعث سوختگی برد آسانسور هم شود و در چنین شرایطی تعمیر برد آسانسور دیگر فایده‌ای ندارد.

چرا باید تعمیر برد آسانسور را به آمانج بسپاریم؟

امروزه آسانسورها یکی از اجزای اصلی در ساختمان‌های بالای دوطبقه شناخته می‌شوند و دیگر کسی تمایلی به استفاده از پلکان را ندارد. ازاین‌رو نیاز به تعمیرات در این دستگاه‌ها بالا رفته و شما باید با استفاده از چک لیست و کمک یک شرکت خدمات پشتیبانی آسانسور آمانج، آسانسور خود را سالم و ایمن نگه دارید.

آمانج به‌عنوان یک شرکت خدماتی آسانسور در شهر تهران توانسته موفقیت زیادی به دست آورد و این موضوع را می‌توان به‌خوبی از رضایت کاربران خدمات این شرکت متوجه شد. در نهایت باید اشاره کنیم که آمانج از متخصصان و تکنسین‌های مجرب کمک می‌گیرد و کار نصب، تعمیر و سرویس بخش‌های مختلف آسانسورهای شما را می‌تواند با قیمت‌های بسیار منطقی انجام دهد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.