۳ مورد از علل خرابی آسانسور + معرفی تدابیری برای پیشگیری | آمانج

بررسی ۳ مورد از علل خرابی آسانسور + معرفی تدابیری برای پیشگیری

آسانسورها نقش مهم در زندگی روزمره انسان‌ها دارند، اما باید توجه شود که این وسیله‌ها به طور مستقیم با سلامت و جان افراد سروکار دارند. ازاین‌رو است که خرابی آسانسور یک موضوع جدی تلقی می‌شود و بهتر است که حواستان به این موضوع باشد.

آسانسورها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و زمانی کارایی خوبی خواهند داشت که همه این اجزا به‌درستی عمل کنند. رفع خرابی آسانسور اما کار آن چنان دشواری نیست، اما باید به‌موقع و توسط افراد متخصص انجام شود.

در این مطلب می‌خواهیم به موضوع خرابی‌های شایع آسانسور و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند، بپردازیم تا بتوانید در زمان درست و مناسب به سرویس‌کار آسانسور خبر دهید.

چرا آسانسور خراب می‌شود؟

خراب شدن آسانسور یک موضوع رایج است و نمی‌توان انتظار داشت که آسانسور خراب نشود. نکته مهم اما اینجاست که شما باید با دلایلی که باعث بروز این خرابی‌های می‌شوند آشنایی داشته باشید. به همین منظور در ادامه مطلب می‌خواهیم دلایلی را بررسی کنیم که پاسخی برای سؤال چرا آسانسور خراب می‌شود، خواهند بود:

1. مشکلات مکانیکی

یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی آسانسورها، مشکلات مکانیکی خواهد بود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • فرسایش قطعات: استفاده طولانی‌مدت و مکرر از آسانسور می‌تواند منجر به فرسایش قطعات مکانیکی شود. این قطعات شامل کابل‌ها یا ریل‌ها می‌شوند و باگذشت زمان، این قطعات ممکن است ضعیف و خراب شوند.
  • خرابی قطعات مکانیکی: عوامل ناخواسته مانند ضربه‌ها، لرزش‌ها یا سایر خسارت‌های مکانیکی می‌توانند به خرابی قطعات آسانسور منجر شوند. به طور مثال، یک ضربه شدید به درب‌ها یا برخورد با ریل‌ها با اشیا سر راهشان، می‌تواند باعث خرابی آسانسور شود.

2. مشکلات الکتریکی

آسانسورها به کمک انرژی الکتریکی و قطعات الکتریکی است که حرکت می‌کنند و ازاین‌رو یکی از دلایل اصلی خرابی‌شان هم همین موضوعات خواهند بود. به‌طورکلی دلایل زیادی برای خرابی آسانسورها می‌توانند وجود داشته باشند و بهتر است که علاوه بر مواردی که در این مطلب بررسی می‌شوند، عیب‌های دیگر آسانسور را هم بشناسید.

چرا آسانسور خراب می‌شود | آمانج

در ادامه اما مشکلات الکتریکی رایج برای آسانسورها بررسی خواهند شد:

  • قطعی برق: قطعی برق ممکن است سبب خرابی آسانسور شود. در صورت قطع برق، سیستم کنترل و سیستم‌های الکترونیکی آسانسور قادر به عملکرد صحیح نخواهند بود.
  • اتصالات نامناسب: اتصالات الکتریکی ناصحیح می‌توانند به ایجاد مشکلاتی در جریان برق و کارکرد آسانسور منجر شوند.
  • خرابی قطعات الکترونیکی: قطعات الکترونیکی آسانسور مانند مدارها، سنسورها و رله‌ها در معرض خرابی قرار دارند. عواملی مانند عدم حفاظت در برابر تغییرات دما، رطوبت و ورود گردوغبار می‌توانند باعث خرابی این قطعات شوند.

شایع ترین مشکلاتی که آسانسورهای خراب ایجاد می کنند؟

سرویسکار آسانسور می‌تواند به‌راحتی تمامی مشکلات آسانسورها را تشخیص دهد، اما پیش‌ازاین که یک سرویسکار برای انجام تعمیرات بیایید هم می‌توانید از خرابی آسانسور مطلع شوید. راهکار این است که به برخی از مشکلات رایجی که آسانسورهای خراب ایجاد می‌کنند، توجه داشته باشید.

گیرکردن یا عدم واکنش آسانسور

این مشکل ممکن است به دلیل مسائل مکانیکی، الکتریکی یا خرابی در سیستم کنترل آسانسور رخ دهد. مثلاً، کابل‌های آسانسور گیر کنند، موتور آسانسور خراب شود یا سیستم کنترل به‌درستی عمل نکند. در نتیجه، آسانسور ممکن است در یک طبقه گیر کند.

گیرکردن یا عدم واکنش آسانسور | آمانج

حرکت کند یا نامنظم

یکی از نشانه‌های خرابی آسانسور این است که با سرعت بسیار کم‌تری از حالت عادی حرکت می‌کند یا در حین حرکت تکان‌ها شدید و ناگهانی خواهد داشت. این موضوعات می‌توانند تجربه کاربری افراد را خراب کند و حتی حس ناامنی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

 صداها یا لرزش‌های عجیب

آسانسور ممکن است صداهای غیرعادی ایجاد کند که می‌تواند نشانه خرابی یا فرسایش قطعات مکانیکی باشد. به‌عنوان‌مثال، صداهای خردشدن، صداهای غیرعادی در زمان ترمزکردن یا لرزش‌های نامعمول از نشانه‌های رایج خراب‌شدن آسانسور خواهند بود.

تدابیری برای پیشگیری از مشکلات آسانسور

آمانج یک شرکت سرویس آسانسور در تهران است که می‌تواند خدمات تعمیر یا سرویس آسانسور را به شما ارائه دهد، اما به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از این مشکلات پیشگیری کنید. به همین منظور در ادامه تدابیری را یادآوری می‌کنیم که به پیشگیری از خرابی آسانسور کمک می‌کنند.

  1. اجرای یک برنامه نگهداری زمان‌بندی شده و انجام بررسی‌های منظم: یک برنامه نگهداری زمان‌بندی شده را اجرا کنید تا مشکلات کوچک و ابتدایی را قبل از افزایش آنها شناسایی و رفع کنید.
  2. آموزش کاربران: دستورالعمل‌ها و راهنماهای واضحی را در مورداستفاده ایمن و صحیح مشخص کنید تا افراد بتوانند بدون واردکردن آسیب به آسانسور از آن استفاده کنند.
  3. پایش و رفع مشکلات تکراری: مراقب مشکلات تکراری آسانسور باشید و اقدامات پیشگیرانه برای رفع آنها انجام دهید تا از گسترش خرابی‌ها و دردسر بیش‌تر جلوگیری کنید.

رفع مشکلات آسانسور برای حفظ ایمنی و راحتی کاربران آسانسور بسیار حائز اهمیت است. رسیدگی به‌موقع به مشکلات آسانسور نه‌تنها ایمنی را افزایش می‌دهد، بلکه هزینه تعمیرات را هم کاهش خواهد داد.

بهترین خدمات تعمیر خرابی آسانسور را از کجا دریافت کنیم؟

بدون شک در پی استفاده زیاد و طولانی‌مدت از آسانسور، این وسیله هم دچار خرابی‌ها و مشکلاتی خواهد شد. نکته مهم تشخیص به‌موقع زمان مناسب برای تعمیر و سپردن این کار به افراد کاربلد خواهد بود. توصیه می‌کنیم برای این منظور با آمانج تماس بگیرید، چرا که تکنسین‌های مجربی را به شما معرفی می‌کند که در زمان بسیار کوتاهی به تمام مشکلات آسانسور شما رسیدگی خواهند کرد.

در این مطلب علل خرابی آسانسور را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون شما می‌دانید که بهتر است مشکلات را در زمانی که تازه ایجاد شده‌اند برطرف کنید تا هزینه و دردسر کم‌تری برای شما داشته باشند، اما در نهایت فراموش نکنید که برای تعمیر خرابی آسانسور شما نیاز به یک تعمیرکار یا سرویس‌کار خواهید داشت.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.