راز پخش موسیقی از کابین آسانسورها چیست؟

راز پخش موسیقی از کابین آسانسورها چیست؟

چندین بار به آسانسور وارد شده‌اید و به سرعت از موزیکی که از بلندگوها پخش می‌شود متاثر شده‌اید؟ برای بسیاری از افراد، یکی از دلایل اصلی ورود به آسانسور این است که احساس آرامش می‌کنند. چگونه این اثر به وجود می‌آید؟ چه خصوصیتی در موسیقی آسانسور وجود دارد که به افراد مضطرب کمک می‌کند؟

توجه به نت‌ها و ریتم‌ها

هنگامی که به طبقه‌ای خاص از یک ساختمان می‌روید، شاید آخرین چیزی که در آسانسور می‌خواهید، موسیقی‌ای باشد که شما یا افراد اطرافتان را به رقص بیاندازد. اما در واقعیت، اصل کلی موسیقی آسانسور این است که به شما کمک کند تا آرامش یابید. به منظور رسیدن به این هدف، موسیقی آرام‌بخش پخش می‌شود، معمولاً با پیروی از نت‌های آرامش‌بخش و گامی نه‌چندان تند و تیز این اتفاق می‌افتد.

یک انتخاب بسیار عالی برای پخش در آسانسور، استفاده از موسیقی بی‌کلام است. پیانو، ویولن و … همگی برای تزریق نت‌های آرامش‌بخش به آسانسور مناسب هستند تا ذهن افراد را آرام کنند و هر گونه خشم را خنثی کنند.

چگونه موسیقی انتخاب می‌شود؟

هدف کلی موسیقی آسانسور این است که به عنوان یک پس‌زمینه آرام‌بخش عمل کند و به افراد کمک کند تا هیجان خود را کنترل کنند. روز پرکار به معنای ذهن پر از استرس است و ورود به یک فضای بسته ممکن است باعث شود افراد حملات اضطرابی داشته باشند.

هر چه موسیقی آهسته‌تر پخش شود، افراد کم‌تر متوجه استرس می‌شوند. این ویژگی به ویژه در مراکز خرید مفید است چون امکان دارد مردم با حوصله بیشتری وقت خود را صرف دیدن قسمت‌های مختلف فروشگاه کنند.

چگونه آسانسورها به افراد به آرامش کمک می‌کنند؟

موسیقی در کنار نور و رنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌‍‌ها برای به آرامش رساندن افراد شناخته می‌شود. برای مثال ورود به یک آسانسور قرمز رنگ کمک بسیار کمی به آرامش می‌کند و حتی ممکن است افراد را به طرزی بیش از حدی به محیط اطراف حساس کند. رنگ‌های خنثی‌تر مانند آبی روشن، زرد و یا کرم برای چشم آرام‌بخش‌تر هستند. این، در کنار ویژگی‌هایی که فضا را بزرگتر نشان می‌دهد مانند آینه و نور کم، می‌تواند به طور قابل توجهی اضطراب افراد را کاهش دهد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.