تعمیرات موتور آسانسور | آمانج

تعمیرات موتور آسانسور چگونه انجام می‌شود + عوامل موثر بر هزینه آن

یک از مهم‌ترین اجزا در ساختمان‌های مسکونی، اداری و حتی تجاری امروزی، آسانسورها هستند. موتور آسانسور مهم‌ترین بخش آن است که در واقع نیروی لازم برای حرکتش را فراهم می‌کند. خرابی موتور یک موضوع شایع است و ممکن است برای هر آسانسور ایجاد شود، ازاین‌رو تعمیرات موتور آسانسور در زمینه خدماتی قرار می‌گیرند که باید برای دریافتشان به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

آسانسورها مجموعه‌ای از قطعات متفاوت هستند که هر یک دوام و طول عمر مشخصی خواهند داشت. از میان همه آن‌ها موتور در شرایط دشوارتر و تحت‌فشار بیش‌تری کار می‌کند، ازاین‌رو مهم است که تعمیرات این بخش از آسانسور را دقت بالایی صورت گیرد.

با ما در ادامه همراه باشید تا هر آنچه در زمینه تعمیر موتور آسانسور لازم است را بررسی و تحلیل کنیم.

مشکلاتی که با خرابی موتور ایجاد می شوند؟

هر آسانسور ممکن است باتوجه‌به عوامل محیطی و سایر عوامل دیگر دچار خرابی شود و این یک موضوع عادی است. مهم اینجاست که پس از وقوع این خرابی‌ها، مشکلاتی ایجاد می‌شوند که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. این اطلاعات کمک می‌کند در زمان بروز، شما مشکل را تشخیص داده و با پشتیبانی آسانسور برای تعمیر آن تماس بگیرید.

  • عدم حرکت آسانسور: رایج‌ترین مشکل، حرکت‌نکردن آسانسور است. موتور آسانسور مسئول تولید نیروی لازم برای حرکت آسانسور است. در صورت خرابی موتور، آسانسور قادر به حرکت نخواهد بود و مسافران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
  • عملکرد نامنظم: خرابی موتور می‌تواند منجر به عملکرد نامنظم آسانسور شود. ممکن است آسانسور با سرعت نامناسب حرکت کند، وقفه‌های ناگهانی داشته باشد یا صداهای غیرمعمول ایجاد کند که می‌تواند برای مسافران ناامنی را به همراه داشته باشد.
  • خطر بروز حوادث: خرابی موتور می‌تواند به وقوع حوادث جدی مانند سقوط آسانسور یا برخورد با سقف یا کف آسانسور منجر شود. این حوادث می‌توانند عواقب جبران‌ناپذیری برای افراد حاضر در آسانسور داشته باشند.

مشکلاتی که با خرابی موتور ایجاد می شوند | امانج

علت خرابی موتور آسانسور

موتور آسانسور بخش بسیار حیاتی و مهمی از آن است که ممکن است تحت‌تأثیر عوامل بسیار دچار مشکل شود. گاهی ممکن است نیاز به تعمیر فوری آسانسور داشته باشید، چرا آسانسور بخشی است که بدون آن آسانسور نمی‌تواند حرکت کند.

در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که علت خرابی موتور آسانسور چیست؟ در واقع اقداماتی را معرفی می‌کنیم که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند باعث بروز خرابی در آسانسور شود.

  • تزار نکردن سطح نصب زیرین آسانسور
  • استفاده از سیم‌پیچ‌های بی‌کیفیت با توان پایین در موتور
  • ایجادشدن اضافه‌بار در زمان کارکرد موتور
  • استفاده از بلبرینگ‌هایی باکیفیت و دوام پایین

این موارد تنها بخشی از کارهایی هستند که می‌توانند باعث بروز خرابی در موتور آسانسور شوند و بهتر است برای پیشگیری از آن‌ها حتماً توجه کافی داشته باشید.

چگونگی تعمیر موتور آسانسور

تعمیر موتور آسانسور یک کار تخصصی است و بهتر است توسط تکنسین‌های مجرب و متخصص انجام شود. زیرا این کار نیازمند مهارت‌های فنی و دانش بالا خواهد بود. در ادامه پروسه چگونگی تعمیر موتور آسانسور را به‌صورت کلی بررسی و تحلیل خواهیم کرد:

  1. تشخیص مشکل : تکنسین باید با بررسی موتور و سیستم‌های مرتبط با آن، مشکل احتمالی را تشخیص دهد. این کار شامل بررسی سیم‌ها، قطعات الکتریکی، سیستم خنک‌کننده و سایر اجزا خواهد بود.
  2. تعمیر یا تعویض قطعات : در مرحله دوم تعمیر موتور، درصورتی‌که قطعات مشکل‌دار باشند، باید آنها تعمیر یا تعویض شوند. این قطعات شامل اجزای الکتریکی، بلبرینگ‌ها و سایر قطعاتی است که در موتور آسانسور به کار رفته‌اند.
  3. تنظیم مجدد : پس از تعمیر یا تعویض قطعات، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد موتور و سیستم‌های مرتبط باشد. این کار شامل تنظیم سرعت، فشار و سایر پارامترهای مرتبط است که در عملکرد آن تأثیر زیادی دارند.
  4. آزمایش و تست : پس از تعمیر و تنظیمات، موتور باید آزمایش شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. این شامل تست سرعت، تست باربری و سایر آزمایش‌های لازم است.

چگونگی تعمیر موتور آسانسور | آمانج

عوامل مؤثر در تعیین هزینه تعمیرات موتور آسانسور

هزینه تعمیرات موتور آسانسور می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل مختلف قرار بگیرد. برخی از عواملی که می‌توانند در هزینه تعمیرات موتور آسانسور مؤثر باشند عبارت‌اند از:

  • نوع مشکل: نوع مشکل و آسیبی که در موتور آسانسور وجود دارد، در هزینه تعمیرات تأثیر دارد. مشکلات ساده‌تر و قابل رفع معمولاً با هزینه کمتری قابل‌تعمیر هستند، درحالی‌که مشکلات پیچیده‌تر و نیازمند تعویض قطعات یا تعمیرات دقیق‌تر ممکن است هزینه بیشتری به دنبال داشته باشند.
  • قطعات و مواد مورد نیاز: هزینه تعمیرات موتور آسانسور بستگی به قطعات و موادی دارد که برای تعمیر استفاده می‌شوند. قطعات باکیفیت و قیمت بالا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند و در نظر نتیجه باعث تغییر در هزینه نهایی تعمیر خواهند شد.
  • شرکت تعمیرات آسانسور: این موضوع به‌خصوص برای ساکنان شهر تهران می‌تواند مهم باشد، چرا که شرکت‌های زیادی وجود دارند و هر یک سیاست قیمت‌گذاری متفاوتی دارند. به همین منظور مهم است که کار خود را به دست چه شرکتی می‌سپارید. توصیه می‌کنیم که برای نگهداری آسانسور غرب تهران و البته مناطق دیگر این شهر می‌توانید به آمانج مراجعه کنید که خدمات کاملی در این حوزه ارائه می‌دهد.

آمانج؛ ارائه‌دهنده انواع خدمات تعمیر موتور آسانسور

همان‌طور که اشاره کردیم، آمانج یک شرکت خدمات تعمیر و سرویس آسانسور است که در مناطق مختلف شهر تهران خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. آمانج می‌تواند در کم‌تر از ۲۴ ساعت تکنسین‌های مجربی به محل شما فرستاده و کار تعمیرات موتور آسانسور را به اتمام برساند.

همچنین خوب است بدانید که این شرکت در زمینه نصب و سرویس آسانسور هم فعالیت دارد و شما از بابت تهیه قطعات یدکی نیاز به نگرانی نخواهید داشت؛ چرا که آمانج انواع قطعات را متناسب با آسانسور شما در اختیارتان می‌گذارد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.