آسانسور استکهلم سوئد

این شما و این بزرگترین آسانسور دنیا!

در این مقاله شما را با بزرگترین و زیباترین آسانسور دنیا در سوئد آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

آسانسور استکهلم سوئد

آسانسور اسکای ویو یکی از جاذبه‌های گردشگری متفاوت استکهلم است. این آسانسور متعلق به ساختمان اریکسون گلوب بوده و از طریق آن می‌توانید نمایی کلی از زیباترین شهر سوئد را در ارتفاعات بالا ببینید. آسانسور ساختمان اریکسون گلوب در مقایسه با دیگر آسانسورها تفاوت ظاهری قابل توجهی دارد.

بزرگترین آسانسور دنیا

بزرگترین ساختمان کروی جهان قطر ۱۱۰ متری، ارتفاع داخلی ۸۵ متری، حجم 60500 متر مکعبی و گنجایش 16000 نفری دارد. به طوریکه اگر فردی شیر آب را در ساختمان اریکسون گلوب باز بگذارد، ۴۰ سال زمان لازم است تا کل این ساختمان پر از آب شود!! ساختمان اریکسون گلوب نمادی از خورشید در منظومه شمسی سوئد است. برخی معتقدند که اریکسون گلوب یکی از بزرگ‌ترین مدل‌ها از منظومه شمسی است که در جهان وجود دارد.

آسانسور استکهلم سوئد

آسانسور شیشه‌ای اریکسون گلوب در سطح خارجی آن قرار گرفته است. این آسانسور به‌گونه‌ای طراحی شده است که افراد را صرف ۲۰ دقیقه به بالای کره می رساند. در حقیقت می‌توان گفت که یکی از بلندترین و زیباترین آسانسورهایی که در دنیا وجود دارد، همین آسانسور اریکسون گلوب است. کابین های کروی و شیشه ای این آسانسور با ظرفیت ۱۶ نفر، هر ۱۰ دقیقه یکبار حرکت می کند. در طول حرکت مسافرین از زیبایی حاصل از ترکیب مهندسی و هنر شهر استکهلم لذت می برند. کابین آسانسور در بالاترین قسمت ساختمان کروی اریکسون به ارتفاعی حدود ۱۳۰ متر از سطح دریا می رسد. در آنجا علاوه بر استفاده از رستوران و کافی شاپ می‏توانید یک نمای پانورامیک زیبا از تمام شهر استکهلم داشته باشید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.