چرا آنتن تلفن‌ همراه در آسانسور از کار می‌افتد؟

چرا آنتن تلفن‌ همراه در آسانسور از کار می‌افتد؟

چرا گرفتن سیگنال در آسانسور این‌قدر سخت است؟ شاید انرژی کیهانی دنیا به هم می‌پیوندد تا جلوی تبدیل شدن شما به فردی مزاحم در آسانسور شلوغ را بگیرد؟ شاید هم نه. با این حال، دلیل علمی بسیار ساده‌ای دارد.

تلفن‌های همراه برای ارتباط از امواج رادیویی الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند. این سیگنال‌ها به نوسان‌هایی از دکل‌های تلفن همراه و سلول‌های کوچک برخورد می‌کنند که آن‌ها را به مخاطب شما و سپس به سوی شما می‌فرستند. از زمان پیدایش تلفن‌های همراه، فناوری تا حد زیادی پیش رفته است به طوری‌ که این سیگنال‌ها می‌توانند با وضوح کریستال در کل قاره‌ها راه خود را پیدا کنند. در این مطلب قرار است به این پرسش پاسخ دهیم که چرا آنتن تلفن‌ همراه در آسانسور از کار می‌افتد؟

چرا آنتن‌ تلفن‌‌های همراه در آسانسور کار نمی‌کند؟

به اندازه‌ای که این امواج رادیویی در حرکت، جادویی به نظر می‌رسند، تعدادی موانع وجود دارد که ممکن است سیگنال گرانبهای شما را مسدود کند، جذب کند یا منعکس کند. برخی از قوی‌ترین عواملی که سیگنال را از بین می‌برند شامل مصالح ساختمانی رایج مانند آجر، چوب، بتن و اجزای اصلی مسدود کننده سیگنال: فلز می‌باشد. در واقع هر چیزی که باران، برف و بوران را دور نگه می‌دارد، به همان اندازه سیگنال‌های تلفن همراه را نیز دور نگه می‌دارد.

چرا آنتن تلفن‌ همراه در آسانسور از کار می‌افتد؟

اکنون، اگر شما در ساختمانی هستید که به اندازه‌ای بزرگ (و پیشرفته از لحاظ فناوری) است که دارای آسانسور است، تصور کنید در میان چند لایه فلز، سیمان، آجر، چوب، گچ و شیشه باید تلفن شما از سیگنال گرانبهایش محافظت کند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که حتی پنجره‌ها هم قادر به کند کردن سیگنال شما هستند (بخصوص شیشه‌های کم‌انرژی یا رنگی)، تصور کنید آن جعبه فلزی بسته که در یک شفت فولادی بالا و پایین می‌رود، چه کاری با سرویس شما می‌کند. اکثر آسانسورها از ترکیبی از فولاد، قرقره‌ها و کابل‌های فلزی ساخته می‌شوند و احتمالاً کمی گچ یا پنل گچی که با کاغذ دیواری پوشانده شده (تا بیشتر احساس راحتی کنید و کمتر احساس کنید که در جعبه فلزی کوچکی در حال رفت و برگشت بین ده‌ها طبقه بر روی سیم‌ها و کابل‌ها هستید). به آن‌ها، اجزای الکترونیکی لازم برای اجرای حرکت آسانسور را نیز اضافه کنید. حالا شما دارای یک ویران‌کننده سیگنال تلفن همراه بسیار محکم هستید که مانند یک تونل عمودی است، پس بهتر است سفر خود را تا رسیدن به انتهای آن ادامه دهید.

چگونه می‌توان معمای تلفن همراه در آسانسور را حل کرد؟

ابتدا و قبل از هر چیز، اگر فکر گیر کردن در آسانسور بدون سیگنال تلفن همراه به شما احساس وحشت می‌دهد، لطفاً اطمینان داشته باشید که سیستم‌های آسانسور مدرن قانوناً ملزم به شامل بودن یک وسیله ارتباط دو طرفه مطابق با ADA برای مواقع اضطراری هستند. اگر شما به اندازه‌ای خوش‌شانس هستید که به دکل تلفن همراه نزدیک باشید، احتمالاً می‌توانید سیگنال کافی را برای برقراری هر تماس فوری دریافت کنید.

آیا تقویت‌کننده‌های سیگنال تلفن همراه در آسانسورها کار می‌کنند؟

بله و نه.

تقویت‌کننده‌های سیگنال تلفن همراه، سیگنال‌های سلولی را به راحتی وارد ساختمان‌ها می‌کنند، اما ورود به آسانسورها بسیار مشکل است. اول از همه، چاه آسانسور فضاهای عمودی مستقیم با یک جعبه فلزی بزرگ در داخل است. پوشاندن شفت با سیگنال به خودی خود یک چالش است و انتقال آن سیگنال به آسانسور حتی سخت تر است. مگر اینکه تقویت کننده مستقیماً در خود آسانسور نصب شده باشد – سیم کشی شده برای اطمینان از برق مستمر – نصب شفت امکان پذیر نیست مگر اینکه فقط یک ساختمان دو یا سه طبقه باشد. پس، از نظر فنی شما می‌توانید تقویت‌کننده سیگنال را در آسانسور به کار ببرید، اما آن‌ها به شدت غیر عملی هستند.

با این حال، بسیاری از آسانسورها که با سیگنال ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند و در یک اکوسیستم بزرگتر از سیگنال ضعیف وجود دارند. اگر شما هرگز یک تماس را داخل آسانسور از دست ندهید، این نشانه‌ای از سیگنال ضعیف داخل ساختمان شماست.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.